دوشنبه - 2019 اکتبر 14 - 15 صفر 1441 - 22 مهر 1398
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 262245
تاریخ انتشار : 17 مهر 1398 0:0
تعداد بازدید : 8

مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها-ری

روشها و قالبهای انتقال مطالب در زمینه مهدویت برای کودکان

برگزاری جلسه دوم طرح تربیت مربی مهدوی توسط مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها-ری با همکاری دارالقرآن وابسته به همین مرکز و مرکز تخصصی تربیت مربی مهدویت (واحد کودک و نوجوان، استان قم) در تابستان 98 طی 4 هفته آموزشی در روزهای پنج شنبه از ساعت 8 الی 17و جمعه از ساعت 8 الی14 برای تعداد 70 نفر از طلاب و قرآن آموزان.
در راستای تعمیق و گسترش معارف اسلام ناب، تبلیغ و ترویج آموزه های اهل بیت علیهم السلام در جهت تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و برداشتن گامی در جهت اجرایی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب؛ طرح تربیت مربی مهدوی توسط مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها-ری با همکاری دارالقرآن وابسته به همین مرکز و مرکز تخصصی تربیت مربی مهدویت (واحد کودک و نوجوان، استان قم) در تابستان 98 طی 4 هفته آموزشی در روزهای پنج شنبه از ساعت 8 الی 17و جمعه از ساعت 8 الی14 برای تعداد 70 نفر از طلاب و قرآن آموزان برگزار گردید. حجت الاسلام یوسفیان در این جلسه گفت: یک مربی که در زمینه مهدویت در تلاش است ابتدا باید به این نکته توجه داشت باشد که با بچه های خود و دیگران رفیق باشد و در عین صلابت علاقه به کار نیز داشته باشد. همچنین یک مربی برای بهبود کار خود و تأثیرگذاری باید از روش های مؤثر در پیشبرد کار خود بهره ببرد، وی با بیان این مطلب افزود: یعنی فضای محیط و آراستگی خودمان (تمیز بودن و سالم بودن)، فضای پیش دبستانی هم باید حالت آرامش بخش باشد تا محل دوست داشتنی برای کودک باشد. وی در ادامه خاطر نشان کرد: روش ها و قالب های انتقال مطالب در زمینه مهدویت در دوره پیش دبستان عبارتند از: 1. انتقال احساسات: برای ایجاد رفاقت با بچه ها و تنوع در کلاس احساسات خود را به بچه ها انتقال و بچه ها هم احساسات خود را بروز دهند؛ 2. پرسش و پاسخ: ما باید سؤال کنیم و بچه ها باید جواب بدهند، در ذهن بچه ها سؤال ایجاد کنید؛ 3. از مثال، تشبیه و تمثیل استفاده کنیم؛ 4. نقاشی: فردی: موضوع مطرح شود تا نقاشی بکش، روایات: اگر امام زمان علیه السلام بیاید همه پرنده-ها در آسمان خوشحال می شوند و ماهی ها در دریا و همه حیوانات با هم خوب می شوند (نکته مهم: هیچ وقت بچه ها را مورد هجوم اطلاعات قرار ندهیم)، 5. از قصه استفاده کنیم، قصه اهمیت زیادی دارد، چون قرآن کریم پر از قصه است. یوسفیان مدرس مرکز تخصصی تربیت مربی مهدویت در مقطع دبستان و پیش دبستانی همچنین به یک نکته مهم اشاره و بیان داشت: در زمینه مهدویت به بچه ها گفته نشود، امام زمان تو را دوست ندارد، بگوییم امام زمان حرف بد زدن، دروغ گفتن و... را دوست ندارد، بچه ها را تأیید کلی هم نکنیم، فقط کارش را تأیید یا نفی کنیم. هچنین ایشان تأکید داشتند که: برای انجام مهندسی فرهنگی ابتدا باید تهیه محتوا داشت، یعنی از جدیدترین تکنولوژی آموزش باید استفاده کرد؛ این را بدانید اگر بهترین محتوا را داشته باشیم ولی مربی توان انجام آن را نداشته باشید هیچ فایده ای ندارد، همچنین یک مربی باید از بهترین ابزار و فضاها بهره بگیرد، باید فضای مجموعه زیبا و هدفمند باشد. در پایان نیز خاطر نشان کرد: یک مربی باید از فضاسازی و وسایل مناسب برای انجام کار بهره ببرد؛ به عنوان مثال: 1.تهیه محتوا؛ جدیدترین تکنولوژی آموزش: تربیت و تفریح و شادی و سرگرمی: تربیت تفریحی و تفریح تربیتی این دو همزمان صورت می پذیرد؛ 2.اگر بهترین محتوا را داشته باشیم ولی مربی توان انجام کار را نداشته باشد، هیچ فایده ای ندارد؛ 3. والدین: اگر ما هرچه بهتر درس بدهیم ولی نتوانیم خانواده را قانع کنیم، دیگر هیچ فایده ای ندارد؛ 4. فضاسازی: باید تصاویر و وسایل متناسب با موضوع باشد، فضای مجموعه ما باید زیبا و هدفمند باشد،تصاویر ناخودآگاه در انسان اثر می گذارد، اگرچه نتواند آن را در همان لحظه تجزیه و تحلیل کند؛ 5. خود بچه: ارزیابی پایانی ما این است، آیا بچه امام زمان را دوست دارد یا خیر؟ 6. برنامه های جانبی


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :