سه شنبه - 2020 فوريه 18 - 24 جمادي الثاني 1441 - 29 بهمن 1398
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 265136
تاریخ انتشار : 12 دی 1398 10:26
تعداد بازدید : 28

ولایتمداری از منظر حضرت زینب کبری سلام الله علیها

در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) نشستی با عنوان ولایتمداری از منظر حضرت زینب کبری سلام الله علیها برگزارشد

به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه، به مناسبت ولادت با سعادت خانم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و همزمان با سالروز 9 دی، روز میثاق امت با ولایت مراسمی با موضوع ولایتمداری از منظر حضرت زینب کبری سلام الله علیها باسخنرانی استاد حوزه و دانشگاه سرکار خانم مافی و با حضور مدیریت محترم، اساتید، مبلغین،طلاب و عموم مردم در روز سه شنبه دهم دی از ساعت 10 برگزار شد.
خانم مافی در ابتدا اینگونه بیان کرد : ما در زیارت امام حسین (علیه السلام) در فراز آخر می گوییم: (وعلی الارواح التی حلت بفنائک)به معنی فنا شدن در واقع مرحله آخر سالک فنا شدن می باشد. شهدای کربلا نیز(حلت بفنائک) اول فانی در حسین علیه السلام (فَنا) بعد در فِنای حسین علیه السلام شدند.
حضرت عباس(علیه السلام) فانی در امام شدند و لحظه ای که ایشان خود را فانی برای امامش دید این جمله را به زبان آورد: یا اخاک ادرک اخاک.
استاد مافی گفت: ظهور و بروز روح حسینی در قالب حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) بود. هرکدام از شهدای کربلا نیز به اندازه ظرفیت خود چنین شدند و فانی در روح امام حسین (علیه السلام) و باقی می مانند به حضرت حسین علیه السلام تا به قیامت.
وجود مقدس حضرت زینب (سلام الله علیها) نیز فانی در امامش شد و در محدوده حسینی قرار گرفت و فنای در حسین علیه السلام شد. یعنی اگر امامش در کوفه بودند، همان را می گفتند که زینب گفتند.
آن کسی که ولایتمدارتر است که در ولی ذوب شده باشد. قصه ولایت با انماولیکم ... شروع شد و این خط سیر تا وجود حضرت ولی عصر برسد البته امروزه فقیهان واجد شرایط نائب عام هستند برای مردم.
خانم مافی اشاره کرد و گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) القاب متفاوت داشتند ازجمله: بطله الکربلا : قهرمان کربلا. شقیقه الحسین.نایبه الزهرا.عقیله العرب و... هریک از این القاب یک مقام و منزلت ایشان را نشان می دهد و قطعا بی جهت نیست.
مقام حضرت زینب (سلام الله علیها): ۱ . مقام عرفان حضرت زینب (س) بسیار بالا بود در آنجا که گفتند: ما رایت الا جمیلا.۲.ترک نکردن نمازشب ۳.مقام علم حضرت که فردی عالمه بودند.۴.ولایتمداری در سبک زندگی ایشان ولایتمداری عجین بوده حتی از زمان کودکی و اولین محدث حدیث حضرت زهرا (سلام الله علیها) ایشان بودند که در سن ۵ سالگی بود و بعد از شهادت مادر همچنان کنار پدر بودند. ۶.معرفت مقام امامت و پاسداری عملی از امامشان.
خانم مافی در ادامه بحث در مورد ۹ دی ماه نیز گفت: جریان ۹ دی گویا به موی رسیده بود و در آن روز تجدید بیعت دوباره با امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) و به نوعی ولایتمداری عملی بود.
خانم مافی در ادامه گفت: آثار این ولایتمداری در کربلا دیده شده است. حضرت در کربلا صبرش به تجلی نشست و الّا این صبر را از قبل نیز داشتند. برادرشان ایشان را باز هم به صبر دعوت کردند چون قرار بر این بود که نائبه الامام شود.
امام حسین (علیه السلام) در شب اخرهمه  امان نامه دادند اما به حضرت زینب نگفتند. وقتی ولایتمداری بر روح،جسم،ذهن و... ورود می کند پس آنچه انسان بیرون می زند همان ولایت است.
استاد مافی در پایان گفت: حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) نه تنها ولایتمدار بلکه ولی پرور هم بودند. شان ولایت آنها را ولی پرور می کند. آنها به امر ولی زندگی می کنند و نفس می کشند. ان شاالله ما نیز از صبر خانم و ولایتمداری ایشان در عرصه زندگی الگو بگیریم و مدافع ولایتمان باشیم.




نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :