جمعه - 2019 دسامبر 06 - 9 ربيع الثاني 1441 - 15 آذر 1398
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 262833
تاریخ انتشار : 20 مرداد 1398 11:30
تعداد بازدید : 24

مدرسه علمیه زهرای اطهر(س)

بررسی تطبیقی عصمت پیامبر در تفسیر المیزان علامه طباطبایی و تفسیر کبیر فخررازی

پایان نامه با موضوع بررسی تطبیقی عصمت پیامبر در تفسیر المیزان علامه طباطبایی و تفسیر کبیر فخررازی اثر خانم زینب اکبری رضایی فرد

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه زهرای اطهر(سلام الله علیها)

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

 

بررسی تطبیقی عصمت پیامبر در تفسیر المیزان علامه طباطبایی و تفسیر کبیر فخررازی

 

 

 

 

95

 

 

 

 

 

 

 

زینب اکبری رضایی فرد

 

  سرکار خانم                  کیاهور

 

سرکار خانم ارفع

 

 

: عصمت، پیامبر، علامه طباطبایی، فخررازی.

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

 

عصمت از لوازم اجتناب ناپذیر نبوت است واگر مورد نفی و یا نقد قرار بگیرد در آن صورت حقیقت دین خدا مورد نفی و نقد قرارخواهد گرفت. از دیدعلامه سرچشمه عصمت نیرویی درونی است و از آن فعل و کار آدمی صادر می شود ولی رازی عصمت را ، عدم توانایی بر معصیت، و قدرت در طاعت ذکر می کند. هر دو دانشمند در بیان ضرورت عصمت نقطه ی مشترک دارند تا پیامبر معصوم نباشد تاثیرگذار نخواهد بود. ادله ای که علامه طباطبایی برای عصمت انبیا مطرح کرده همه براساس آیات قرآن،ونقلی است ولی رازی ادله عقلی را نیز در بیان خود استفاده کرده است در پاسخ گویی به ظاهر آیات منافی باعصمت پیامبر نظرات کم و بیش متفاوت داشتند، ودر شبهه ی آیات عصمت هردو با تکیه بر ادله نقلی و عقلی شبهه را رد کردند.اين تحقيق توصيفي و تحليلی به روش اسناد و مدارکی و با استفاده از منابع كتابخانه اي انجام گرفته است.

 

 

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :