شنبه - 2019 نوامبر 23 - 26 ربيع الاول 1441 - 2 آذر 1398
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 262031
تاریخ انتشار : 13 مهر 1398 11:38
تعداد بازدید : 38

مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (علیه السلام)

نشست سیاسی

شهید هم با ایثار جان خویش واز خودگذشتگی با سوختن و خاکستر کردن خود به دیگران و به جماعت درحال مرگ تدریجی و زوال، جان و حیات می بخشد، نمی میرد زنده تر می گردد. و این که شهید مرده نیست بلکه زنده است و اینکه در متون قرآنی و نصوص دینی به شهدا «احیاء» گفته شده اند.

بسمه تعالی

نشست سیاسی

 به مناسبت  گرامي داشت هفته دفاع مقدس  نشست سیاسی  در مورخ (8/7/98) با حضورخانم علی اوسط (مدرس حوزه) درمدرسه علمیه امام حسن مجتبی(علیه السلام) برگزار گردید.

در این مراسم ؛ خانم علی اوسط  بیان کردند که شهادت  در لغت به معنای «حاضر بودن، گواهی دادن» و در اصطلاح «کشته شدن در راه خدا» است ،شهید با فدای جان خود و ریخته شدن خونش به بشریت و جامعه، آزادی و امنیت به ارمغان می آورد.. درباره شهدای کربلا باید گفت که با توجه به شرایط زمانی و مکانی که آن ها زندگی می کردند و جان خود را فدای امام ـ علیه السلام ـ و اسلام نمودند گر چه در صدر اسلام مسلمانان با بذل جان خود، دین اسلام را گسترش داده اند و دارای جایگاهی می باشند،اما در دوران امام حسین علیه السلام با وجود توسعه فرهنگ اسلامی، روحیه شهادت طلبی اندک و ظلم اموی، که همه جا را تاریک نموده بود، جایگاه خاصی دارند.  به طوری که شهدای کربلا هم چون ستارگانی در شب تاریک در تاریخ می درخشیدند.

در ادامه ایشان بیان داشتند که شهیدان از درجات متفاوتی برخوردار هستند که شهدای کربلا در بالاترین مقام قرار دارند. میثم تمار به جبله می گوید: «یا جبله اعلمی أنّ الحسین بن علی سید الشهداء یوم القیامه و لأَصحابه علی سائر الشهداء درجه »ای جبله بدان به درستی که حسین بن علی سید شهیدان در روز قیامت است و اصحاب شهیدانش نیز از سایر شهدا برترند. شهادت مقوله ای معنوی و فوزی الهی است، با آدم زاده شده و با خاتم به کمال نشسته است. آنگاه که خداوند، آدم را آفرید و آفرینش بشری آغاز گردید، قابیل هابیل را بکشت و شهادت در همان اوان آفرینش آغازشد. ‏

‏خانم علی اوسط بیان نمودندکه  شهید هم با ایثار جان خویش واز خودگذشتگی با سوختن و خاکستر کردن خود به دیگران و به جماعت درحال مرگ تدریجی و زوال، جان و حیات می بخشد، نمی میرد زنده تر می گردد. و این که شهید مرده نیست بلکه زنده است و اینکه در متون قرآنی و نصوص دینی به شهدا «احیاء» گفته شده اند، پیوستگی شهید را به حق می رساند؛ شبیه است به آخرین مرحله سیر و سلوک عرفا که فناء فی الله باشد، و این فنا در عین بقاست فنای از خود و بقای در حق است. بی جهت نیست که گفته اند یکی از مهمترین و حیات بخش ترین جلوه های تشیع در تاریخ، شهادت است ،نمونه اعلای ایثار و شهادت، همانا سیدالشهدا(ع) است.

‏‏ایشان اظهار نمودند که:بدیهی است که در بین آیندگان و افقهای آینده هرچه علم و معرفت بشری پیش رود و موانع فرا راه پیشرفت برداشته شود و مردمان بسیارتری با باور بیشتری به خود آگاهی و تحقق خودانسانی  و متعالی بازگردند و در استکمال نفس و تکامل معنوی پیش روند و در کار خودسازی و کمال وجودی شوند، ایثار باشکوه سالار شهیدان در قربانگاه عشق در راه خدا روشن تر و پدیدارتر خواهد شد و تجلی و نمود بیشتر خواهد داشت؛ که از اسوه و نمونه اعلای ایثار و شهادت در همه ملل و نحل و عصرها و نسلهاست.

در پایان مراسم با مداحی ، سوگواری و اقامه نماز جماعت اتمام رسید.

 

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :