پنج شنبه - 2017 نوامبر 23 - 5 ربيع الاول 1439 - 2 آذر 1396
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 218019
تاریخ انتشار : 5 شهریور 1396 23:31
تعداد مشاهدات : 63

مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج)

نکاتی در باره تبلیغ:

نوشته های استاد سلیمانی ، معاون پژوهش

تبلیغ هم خانواده­ی ابلاغ است،ابلاغ به معنای رساندن پیام دیگری است.پس در رساندن پیام امانتداری رأس کار می­شود؛ همچنین در پیام رسانی، منویات، خصوصیات و نوع تفکرات شخصی که پیام از جانب او می­رسدرا کاملا هماهنگ باید به مخاطب منتقل شود.

مسأله­ی تبلیغ در اسلام به معنای این است که مبلغ پیام خدا، پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم و شرع را به مردم برساند.با کمی دقت در معنای تبلیغ بار سنگینی که به دو مبلغ می­آید معلوم می­گردد؛ پیامبر صلی الله علیه واله از لحاظ خلق بالاترین اخلاق را داشتند که «انک لعلی خلق عظیم»(قلم/4).

چند سؤال مطرح می­شود:

آیا نباید هنگام تبلیغ کردن مخاطب به یاد پیامبر صلی الله علیه و اله بیافتد؟

آیا تبلیغ نباید مخاطب را به فکرکردن و تحلیل کردن مسائل ترغیب نماید؟

آیا تبلیغ نباید از روی عقل و مطابق قرآن، شرع و سیره­ی اهل بیت علیهم السلام باشد؟

    پس با دقت به نوع تبلیغی که هست و نوع تبلیغی که باید باشد باید یک بازنگری بر روند تبلیغ صورت بگیرد تا در آینده شاهد انتقال مطالب به بهترین و مؤثرترین وجه باشیم.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :