يکشنبه - 2018 ژوئن 24 - 11 شوال 1439 - 3 تير 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 207985
تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1396 8:10
تعداد مشاهدات : 106

مدرسه علمیه حضرت فاطمه «سلام الله علیها»

برگزاری اولین جلسه هم اندیشی تشکل های پژوهشی

اولین جلسه هم اندیشی تشکل های پژوهشی با حضور سرکار خانم پورحمزه و سرکار خانم جان نثاری مدیریت محترم تشکل و سرکار خانم طبیبی مسئول تشکل در مدرسه و مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حضرت فاطمه «سلام الله علیها»

به همت معاونت پژوهش مدرسه، اولین جلسه هم اندیشی تشکل های پژوهشی با حضورگرم معاونت محترم پژوهش استان تهران سرکار خانم پورحمزه و مسئول محترم تشکل ها سرکار خانم طبیبی و مدیر محترم تشکل ها سرکار خانم جان نثاری و 26 نفر از  معاونین پژوهش مدارس علمیه و مراکز تخصصی استان تهران روز دوشنبه مورخ 18/02/96 در مرکز تخصصی حضرت فاطمه (س) برگزار گردید.

در این جلسه به آسیب شناسی تشکل های پژوهشی در مدارس با ذکر نظرات و تجربیات موفق و همچنین بیان موانع و مشکلات پژوهشی پرداخته شد که اهم نظرات به شرح ذیل می باشد:

 تجارب موفق پژوهشی:

تشویق طلاب به امور پژوهشی

همکاری بین مدارس همجوار وهمکاری پژوهشی بین مدارس.

پشتوانه مالی و حمایت های مالی اولین و مهم ترین ضابطه اجرایی برای کارآیی بالاتر تبادل نظر معاونین پژوهش برای ایجاد انگیزه در طلاب.

استفاده از اساتید برجسته پژوهشی به جهت ایجاد انگیزه

تشکیل کارگاه های پیوسته پژوهشی جهت ایجاد انگیزه بیشتر بین طلاب

نیازسنجی طلاب و استفاده از اساتید مجرب جهت رفع نیازهای پژوهشی طلاب استفاده از تحقیقات طلاب در نشریات داخلی.

انتخاب دبیر کانون فعال و پرنشاط در امر شناسایی و جهت دهی و ایجاد انگیزه در کانون.

موانع و مشکلات پژوهشی:

عدم همکاری آموزش در مورد ساعات پژوهشی

حجم زیاد درس های آموزش و کمبود زمان

عدم تعامل معاونین پژوهشی و برگزاری چنین جلساتی

عدم نظم، برنامه و ساعت مشخص برای برگزاری برنامه های تشکل ها

نبود چشم انداز مشخص برای برنامه ها که موجب بی انگیزگی می شود.

عدم ارائه ساعات پژوهشی مصوب به معاونت آموزش

درخواست برنامه های پژوهشی از مرکز در زمان امتحانات طلاب

عدم پشتیبانی مالی و تخصیص بودجه مشخص برای تشکل ها با توجه به بالا بودن هزینه ها

کمبود فصلنامه های پژوهشی جهت ثبت آثار تشکل ها

عدم تشویق و امتیاز خاص از جمله در پژوهش های رشد و بانوی کرامت ...

عدم ایجاد موسسه های پژوهشی و پژوهشکده های رسمی در جهت انگیزه دهی به طلاب و بالا بردن روند پژوهش

عدم آشنایی طلاب به نرم افزارهای پژوهشی

نبود دغدغه و ضعف طلاب در امور پژوهشی

عدم استفاده ی بهینه از دستاوردهای پژوهشی

کاربردی نبودن تشکل های پژوهشی در پاسخگویی به مسائل روز جامعه


 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :