پنج شنبه - 2017 نوامبر 23 - 5 ربيع الاول 1439 - 2 آذر 1396
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 198360
تاریخ انتشار : 15 اسفند 1392 17:11
تعداد مشاهدات : 102

مدرسه علمیه فاطمیه (س) پیشوا

شیوه های جذب نوجوانان به نماز

تحقیق پایانی با عنوان شیوه های جذب نوجوانان به نماز

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه  فاطمیه (س ) پیشوا

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

شیوه های جذب نوجوانان به نماز

92/12/15

عارفه مرادی     

الهه پیامی

حوریه خدایی    

نماز ، گرایش ، جذب ، نوجوان، روش

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

 

 

مسئله نمازیکی از مسائل اعتقادی در دی اسلام است. اهمیت بررسی این آموزه ازآن روس که پذیرش و عمل به این مهم نشان از دین باوری و سبب احیای انگیزه دینی و ایجاد باورمندی دینی می گردد .

از سوی دیگر جهت تثبیت آموزه های دینی شناخت دقیق مخاطب لازم و ضروری است .

دوران نوجوانی یکی از حساس تری دوران زندگی هر فرد بوده و به عنوان اصلی ترین دوران شکل گیری و ثبات شخصیت انسانی به خصوص شخصیت مذهبی محسوب می گردد . اگر در این دوران پدر ، مادر و فعالان عرصه فرهنگی از ویژگی های این برهه شناخت کافی نداشته باشند و قادر به درک شرایط نوجوان نباشند، قادر به هدایت و راهنمایی آنان در مسیر رشد و تعالی نیز نخواهند بود .

در این تحقیق که به روش توصیفی ـ تحلیلی انجام شده و شیوه جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای بوده ، این مسائل در سه فصل ارائه گردیده است .

عصر جدید بسویی پیش می رود ، که دین باوری و احیای انگیزه های دینی باید در اولویت های اصلی آن قرار گیرد ، پراختن به ریشه های تفاوت در بینش ، گرایش و رفتارهایی دینی نوجوانان ، برای آنان که هوشیارانه دست به فعالیت های فرهنگی مذهبی سازنده و تربیت علمی هدفمند می زنند ، یک ضرورت انکار ناپذیر است تا با عنایت برآن بتوانند تمایلات مذهبی را در نوجوانان بیدار ساخته و در برنامه ریزی های خود توفیق یابند و نوجوانان با گرایش به اصلی ترین آموزه دینی ( نماز ) در سایر بحران های مذهبی انتخاب صحیحی داشته باشند.

 

 

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :