سه شنبه - 2018 اکتبر 23 - 13 صفر 1440 - 1 آبان 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 192049
تاریخ انتشار : 30 شهریور 1392 13:39
تعداد بازدید : 102

آثار تربيتي توحيد در آيات و روايات-مدرسه علمیه کوثر

آثار تربيتي توحيد در آيات و روايات

اساسی ترین اصل اعتقادی که زیر بنای تمامی علوم و ادرکات و نیز افعال و تحریکات و هم چنین رفتار وخلقیات انسان بوده وبرهمه شئونات تأثیر گذاشته آن هارابه رنگ خود در مي آورد،اصل «توحید»ودر مقابل آن «شرک»است.حال این سئوال در ذهن مطرح می شود که فرد دارای بینش توحیدی چه اخلاق ورفتاری داردواجتماع متشکل ازاین افراد،چه ویژگی هایی دارد. ازاین رو نگارنده این پژوهش برا ی پاسخ به این سئوالات با تمسک به برخی از آیات و روایات تأ ثیر بینش توحیدی در تربیت فرد واجتماع را مورد بررسی قرار داده است . روش تحقیق ، به صورت توصیفی و شیوه جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای است که در سه فصل ارایه گردید ه است

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه : كوثر

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

 

آثار تربيتي توحيد در آيات و روايات

 

1392

مدينه رضايي

مرضيه جزايري

حوريه خدايي

توحید ،شرک ،آثار ،تربیت

 

چكيـــــــــــــــــــــده

 

      اساسی ترین اصل اعتقادی که زیر بنای تمامی علوم و ادرکات و نیز افعال و تحریکات و هم چنین رفتار وخلقیات انسان بوده وبرهمه شئونات تأثیر گذاشته آن هارابه رنگ خود در مي آورد،اصل «توحید»ودر مقابل آن «شرک»است.حال این سئوال در ذهن مطرح می شود که فرد دارای بینش توحیدی چه اخلاق ورفتاری داردواجتماع متشکل ازاین افراد،چه ویژگی هایی دارد.

    ازاین رو نگارنده این پژوهش برا ی پاسخ به این سئوالات با تمسک به برخی از آیات و روایات تأ ثیر بینش توحیدی در تربیت فرد واجتماع را مورد بررسی قرار داده است . روش تحقیق ، به صورت توصیفی و شیوه جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای است که در سه فصل ارایه گردید ه است .

       آثار تربیتی توحیدبر اساس آنچه از آیات وروایات برداشت می شود بسیار زیاداست که هم فرد هم اجتماع می تواند از آن ها بهره مند شود.پس توحيد در هر قلبي جوانه زند موجب حيات آن قلب،وعامل رشدو شكوفايي شجره انسانیت گشته،و آیین آزادی ازپستی وزشتی های نفسانی رادرموحدبه بارمي نشاند. شخص موحددرسایه اعتقادوباور به توحیدازنظرعقاید، اخلاق، رفتار وروح وروان ممتازودارای ایمان به غیب،توکل،استقامت دردین ،امان وآرامش و... است.اجتماع دارای روح توحیدی نیز می توانداز مسیر کمال وسعادت درعرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی ازقبیل:آزادی فکری واجتماعی، همبستگی ووحدت ملتها،مساوات وعدالت... برخوردار شود.در مقابل«شرک»انسان رادر جهانی بسیار محدود متوقف ساخته ودرک وهمّت و توانایی و تلاش و رفتارهای اورا مصروف ومشغول همین باطل هاو رذالت ها می کند.


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :