پنج شنبه - 2018 ژولاي 19 - 7 ذيقعده 1439 - 28 تير 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 189232
تاریخ انتشار : 20 مرداد 1394 10:40
تعداد مشاهدات : 157

تحقیق پایانی - مدرسه علمیه قبا

سعادت و شقاوت از دیدگاه علامه طباطبایی

این تحقیق پایانی با عنوان سعادت و شقاوت از دیدگاه علامه طباطبایی رحمه الله به روش کتابخانه ای و با استفاده از کتب تفسیری، روایی و کلامی تدوین شده است. ضرورت پرداختن به این مسئله از آن جهت است که سعادت و شقاوت از مسائل و موضوعات سرنوشت ساز و حیاتی برای هر انسانی است از این جهت که بداند اساسا خوشبختی چیست و راه رسیدن به آن کدام است، و شقاوت چیست و راه دوری از آن کدام است؟

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه قبا

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

سعادت و شقاوت از دیدگاه علامه طباطبایی

 

 

1393

 

 

 

سمیرا محمد بیگی

 

 

شهربانو صائب نیا

 

سید مجتبی تدین

سعادت،شقاوت،علامه طباطبایی

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

    این تحقیق پایانی با عنوان سعادت و شقاوت از دیدگاه علامه طباطبایی رحمه الله به روش کتابخانه ای و با استفاده از کتب تفسیری، روایی و کلامی تدوین شده است. ضرورت پرداختن به این مسئله از آن جهت است که سعادت و شقاوت از مسائل و موضوعات سرنوشت ساز و حیاتی برای هر انسانی است از این جهت که بداند اساسا خوشبختی چیست و راه رسیدن به آن کدام است، و شقاوت چیست و راه دوری از آن کدام است؟

    برای پاسخ به این سوال مهم نظریات و نظام های اخلاقی گوناگونی به وجود آمده که هر کدام به بیان موارد خاصی از دیدگاه خود پرداخته است. روشی که قرآن کریم در مساله سعادت و شقاوت طی کرده، غیر از روشی است که مادیین پیش گرفته اند و انسان فرورفته در مادیات هم اگر بخواهد زندگیش گوارا شود، باید از مکتبی پیروی کند که سعادت حقیقی را سعادت بداند، و شقاوت حقیقی را شقاوت بداند، چون قرآن آنچه حقیقتا سعادت است، سعادت می داند و آنچه به راستی شقاوت است، شقاوت می خواند. آنچه به عنوان مولفه ی اصلی خوشبختی، اهمیت فراوانی دارد، سعی و تلاش آدمی با توجه به مبدا و معاد است، و همین عامل است که شخص را به غایت خلقت، یعنی خداگونه شدن می رساند.

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :