يکشنبه - 2018 اکتبر 21 - 11 صفر 1440 - 29 مهر 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 189211
تاریخ انتشار : 5 بهمن 1393 7:58
تعداد بازدید : 177

تحقیق پایانی- مدرسه علمیه زهرای اطهر(سلام الله علیها)

شیوه های تبلیغ نماز در قرآن کریم

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران مدرسه علمیه زهرای اطهر (سلام الله علیها)

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه زهرای اطهر (سلام الله علیها)

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

شیوه های تبلیغ نماز در قرآن کریم

1393

مریم سادات حسینی پاک

فائزه سادات خردمند

عذرا خلیلی

شیوه، تبلیغ، نماز، قرآن، خیرخواهانه، احساسی، عاطفی، ترغیبی، تنبیهی

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

نماز این فریضه عبادی که از اعمال مشترک بین ادیان الهی به شمار می آید از چنان اهمیت و مرتبتی برخوردار است که نگارش میلیونها صفحه در وصف اهمیت، ضرورت، فضیلت و فلسفه آن ناچیز است. از برکات آن همین بس که اگر نمازمان درست شود تمامی امورات دنیوی و اخروی مان درست می شود و این وظیفه خطیر مبلغین و معلمان دینی است که با استفاده از ابزار و روشهای مناسب به فراخور تمامی اقشار و گروه های مردم را به نماز رهنمون سازند. از سوی دیگر جهت بررسی عملکرد و سنجش موفقیت هرکدام از شیوه های تبلیغ نیاز به مشخصه سازی ابزار تبلیغ و تعریف یک رویکرد و خط مشی کلان می باشد؛ به نحوی که با استفاده از معیارهای معتبر، چشم انداز تعلیم و تربیت به ویژه در خصوص نماز مشخص گردد.

با اعتقاد به اینکه قرآن کریم به عنوان سند جامع و متقن هدایت بشری تمامی قواعد علمی را درخود جای داده، لازم است در این زمینه از آن استعانت جست.

در این پژوهش، جهت دستیابی به هدف مذکور و با مراجعه به منابع کتابخانه ای متعدد، پژوهشی اختصاصی در زمینه «شیوه های تبلیغ نماز در قرآن» یافت نشد. سپس در مراحل بعدی با جمع آوری «شیوه های تبلیغ قرآنی»، ابزارهای تبلیغی به کار رفته شامل شیوه های اقناعی، خیرخواهانه و آگاهی بخشی، احساسی-عاطفی، تنبیهی و شیوه های مشترک درهر کدام از آیه های نماز با استناد به تفاسیر و ترجمه های معتبر استخراج و در نهایت مورد بررسی و واکاوی آماری قرار گرفت. به طور کلی می توان «ارائه خط مشی کلی تبلیغ نماز» را به عنوان نتایج حاصله از تحقیق نام برد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :