دوشنبه - 2018 آگوست 20 - 9 ذيحجه 1439 - 29 مرداد 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 188662
تاریخ انتشار : 7 تیر 1393 8:54
تعداد مشاهدات : 139

تحقیق پایانی-مدرسه علمیه

تربیت دینی نوجوان از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

آموزه های دینی بهترین اصلاح کننده انسان است؛ چرا که تنها خالق بشر است که به همة زوایای وجود انسان احاطه دارد. مکتب اسلام شیوه ...

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه قاسم بن الحسن (علیهماالسلام)

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

 

تربیت دینی نوجوان از دیدگاه قرآن و نهج البلاغه

 

7/4/93

 

فهیمه رئیسی

اکرم سادات موسوی

علی اکبر رضایی صدر آبادی

 

تربیت، دین، تربیت دینی، نوجوان

 

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

 

آموزه های دینی بهترین اصلاح کننده انسان است؛ چرا که تنها خالق بشر است که به همة زوایای وجود انسان احاطه دارد. مکتب اسلام شیوه های زیبایی را در قرآن و سیرة پیشوایان دین ارائه داده است. مکتبی که از اعراب انسانهایی آزاده و با ایمان ساخت، بدون شک بهترین روشهای تربیتی را می تواند ارائه دهد.

همه مربیان باید برنامه تربیتی خود را با توجه به ویژگی شخصیتی متربی (نوجوان) و جهات مختلف وجودی او که عبارتند از جنبه اخلاقی، عقلانی، عاطفی، بدنی، جنسی، اجتماعی، تدوین نمایند و برای رساندن نوجوان به کمال مطلوب عوامل غیر انسانی (وراثبت، اراده، ایمان به خدا ومعاد، عبادات و سختی ها) و عوامل انسانی (خانواده، جامعه، مربیان، مدرسه، دوستان و رسانه) موثر بر تربیت دینی را در نظر گرفته و با توجه به ذوق و استعداد متربی روشی مناسب با ویژگی او را برای تربیت دینی به کار برند.

 

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :